zaterdag 27 augustus 2011

Voetbal taart

Ik mocht een verjaardags taart maken voor het zoontje van een vriendin. hij werd 8 en is weg van voetbal en de club ajax. Gelukkig maar want ben toch bang dat een andere club gesaborteerd zou worden hier in huis.
Maar wat een taart was het ! om gek van te worden! ik had 3 ideeen voor een voetbal taart bedacht en niks lukte! het huilen stond mijn nader dan het lachen op dat moment, De voetbal schoenen wouden niet. Het ajax logen tekenen ging nog goed het was herkenbaar. maar de stiften drukte te veel in het fondant dus kreeg je dammen. Ook niet mooi. toen maar een voetbal gemaakt maar die uitstekers waren alleen voor een ronde taart en niet voor een platte! nou ik had het helemaal gehad! maar gelukkig heeft Jop voor mij een patroon van een voetbal gemaakt voorop een platte taart. toen was die zo trots dat hij het wel zelf wou uitsnijden en erop leggen.

Dus ik heb de taart bekleed en de sjaal gemaakt. En Jop de mooie strakke voetbal ;)

Jops voetbal

ajax schaal en naam van de jarige
vulling: aarbeienvlaai vulling en slagroom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten