donderdag 21 maart 2013

Kraamcadeau's

Mijn beste vriendin en vriend hebben een babytje gehad! Lieve Sam en wat een sgatje is het! Ik wist dit al vanaf het begin en heb dus lekker 9 maanden de tijd gehad om cadeau's te maken en te verzamelen. En dat is te zien......

Tja het is natuurlijk wel het kindje van mijn beste vrienden en die mag je best verwennen toch ??

Ik heb niet alles zelf genaaid hoor!

Dit heb ik zelf gemaakt. Samen met de vossen en de paddenstoelen knuffels. Ik wou eigenlijk een omslag doek maken zoals deze. Maar mijn stof was 30 cm te klein. Dus toen begon mijn project. hoeveel kraamcadeaus kan je halen uit een meter stof en een strandlaken.  En dit is het dan geworden.

een uilen knuffel met de tutorial van Inge snuffel. Zij heeft ook de tutorial van die sgattige vossen knuffel. Maar die heb ik haar als het goed is al eerder gegeven. Anders even onder patroon zoeken op haar blog:)

een slabbetje en een spuugdoekje. Die kan je nooit genoeg hebben.

Een opvouwbaar vershoningsmatje met zakjes voor luiers en billen doekjes.  gemaakte met deze tutorial van Kris.
En een boxkleed. Het moest in eerste instantie een aankleedkussen hoesen worden. Maar toen ik de rechthoek in elkaar had genaaid vond ik hem veeeel te sgattig voor een aankleed kussen hoes. Dus moest het een boxkleed worden, of speelkleed. hahah. En nu lijkt hij op het boxkleed van Kris. Die ook hele sgattige boxkleden heeft. En weer een superhandige tutorial heeft geschreven!

Er staat een sgattig uiltje op de voorkant. Met inspiratie van Kris dus.  Het boxkleed is gevuld met een dubbele laag vulling zodat het lekker zacht is. En ik heb hem daarna voor het eerst gequilt!

En de billen van het uiltje staan op de achterkant. Het patroon van het uiltje vond ik weer op pinterest.Wat staat er toch een hoop leuks op het internet!
Ow en ja ik heb gesmokkeld(A) de achterkant van het boxkleed heb k met een ander stofje gedaan.

en deze restjes heb ik nog over. Dus die moeten nog omgetoverd worden tot kraamcadeautjes.Ik denk aan een kubus. En een rammelaar. Of een klein voel boekje. Moet ik nog even kijken.

Maar dan hebben we nog niet alle cadeau's gehad. Er waren nog veel meer cadeau's die heb ik alleen niet zelf gemaakt.



De omslag doek en slinger heeft esya voor mij gemaakt.Ik heb deze geruild op www.swapworkshop.com Ik heb wel zelf de bosdiertjes erop genaaid. Zodat het bij het thema past.

Deze veeel te sgattige vossenmuts en rammelaar zijn gemaakt door IlonaH en heb ik ook geswapt op www.swapworkshop.com

En dan nog dat leuke slabbetje met tekst speciaal voor papa. En gemaakt door Marijke ook op swapworkshop te vinden!

De rombertjes met egeltje en uil zijn voor als kleine Sam al een grote Sam wordt. Ze zijn namelijk maatje 92 en geswapt met Marlene rainbow.

Het uilen mutsje is gemaakt door Kreatita. Ja je raad het al ook van swapworkshop. En die verstuurde ik al met het kaartje.

Veel Liefs Denise






1 opmerking: