maandag 18 april 2011

Taartjes !!

ik heb van de week het pakket besteld en wacht hier nu al een tijdje op. Maar gisteren kon ik toch echt niet meer wachten. Ik wou zowiezo alvast wat taartjes maken om te oefenen. maar wou eigenlijk wachten tot ik het fondant binnen had. Maar gister ging het echt niet meer dus toch maar alvast lekker begonnen. meteen weer een hoop restjes van mijn oude fondant opgemaakt dus dat is ook wel lekker. Ik heb ervoor gekozen om twee bol taartjes te maken. Dit zijn de mallen die ik dalijk voor de tieten zal gebruiken. kleine bol taartjes zijn het lastigst om te bekleden. Dit was mijn eerste taart dus ik dacht waarom makkelijk doen. En dat heb ik geweten! ik snap nu helemaal waarom die het lastigst zijn. Wat ging het slecht! het eerste stuk had ik niet groot genoeg gemaakt waardoor ik een stuk miste en hier iets op moest plakken. ik wou alleen even kijken of het groot genoeg was maar het zat meteen aan de botercreme vast dus moest hem er wel op plakken.
en omdat ik werkte met restjes kon ik ookal geen nieuwe maken.


hij upload de plaatjes op zijn kop heel vervelend maar krijg ze niet meer gedraaid.

ook de tweede taart ging niet veel beter. Eigenlijk was dit nog een grotere ramp. Dit keer had ik het fondant groot genoeg uitgerold. Maar was het veel te dun. Dus toen ik het erom heen legde en de on effen heden aan het weg werken was scheurde alles. Er moesten hele stukken op. Het ziet er niet uit maarja het zijn dan ook oefen taartjes, had nog geen smoothers ook want die komen in dat pakket. Dus moest alles zowiezo al glad maken met mijn hand. De strik erop was ook niet zo heel erg gelukt. ik denk dat ik de lijm te dun heb gemaakt. Want de randjes op de strik bleven niet zo goed zitten ondanks dat ze lang hebben gedroogd, maar verder is de strik wel gelukt.

en het was natuurlijk wel heel leuk om de taartjes te maken! en ze smaakten nog goed ook

Geen opmerkingen:

Een reactie posten