zondag 19 januari 2014

Cupcake dekentje

een tijd geleden vond ik een super mooie stof met cupcakejes en andere lekkere gebakjes. Natuurlijk moest ik die hebben ! ik wou al heel lang een fleece dekentje maken voor op de bank, eindelijk is iets voor jezelf waren de woorden van mijn vriend.

En hij is klaar! Of naja ik kan hem nog doorstikken om het meer een quilt look te geven. Maar ik weet nog niet zeker of ik dat wil.


en dit is hem geworden! Het is een heel simpel projectje en je hoeft helemaal niet goed te zijn in naaien!


Mooi stofje he? en een lekker zacht fleeceje aan de achterkant.


Wat heb je nodig?


- een mooi stofje
- een fleece dekentje
- bijpassende draad
- naaimachine ( of een naald als je het met de hand wilt naaien)
- speltjes

Wat moet je doen?

leg het mooie stofje met de goede kant naar boven. Leg daarop het fleece dekentje met de goede kant naar beneden.

Spelt het fleece dekentje op de stof. En knip de resterende stof af.


Naai de rand van de deken dicht maar laat een gat open. hierdoor kan je de deken dalijk draaien.

Draai de deken naar buiten, de goede kanten zijn nu zichtbaar.

Spelt de deken nog een keer af bij de rand. En naai nu rondom de hele deken. Zodat ook het keer gat dicht is.


en klaar is je deken!



 Dit is ook superleuk om cadeau te geven. En maak je de deken wat kleiner dan kan je een dekentje maken als cadeautje voor een baby:)

Veel Liefs Denise





1 opmerking: