zaterdag 14 januari 2012

How To : Zeepketting

ik heb van de week mijn eerste zeep ketting gemaakt, enorm leuk om te doen en heel erg simpel! dus zeker een aanrader.

zo ziet die van mij eruit. ik heb de ketting voor een hartje van de action gemaakt.

En dan nu de uitleg:

koop ergens goedkope zeep, kan een kleurje hebben of niet. Rasp deze blokken zeep.
Voeg vervolgens een heel klein beetje water toe. Echt maar een paar druppels! anders duurt het te lang voor het droogt.  zo begint de zeep aan elkaar te klonteren.
Je kan er nu een bal van kneden ( net zo als met en glad deeg)
Daarna sla je de bal plat zodat je een plak hebt. even glad strijken met de achterkant van een lepel.
Nu kan je met koekjes uitstekers de zeepjes uitsteken.
Met een sate prikker voorzichtig de gaatjes erin maken.

Even laten drogen en rijgen maar!

Tips:
op zoek naar lintjes? kijk is aan de binnenkant van je shirts daar zitten vaak lintjes.
Bij de laatste stappen was ik vergeten foto's te maken maar ik hoop dat het toch duidelijk is.
Veel Liefs Denise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten