dinsdag 13 mei 2014

Meimaand bespaar maand: Dag 9; chinese kip met rijst en komkommer salade

Vandaag weer een recept die ik heb gemaakt met restjes die ik nog had liggen. Chinese kip  met rijst en komkommer salade. Kip is typisch iets wat ik altijd in mijn vriezer heb liggen:) Ook komkommer heb ik altijd wel in huis. En dat is natuurlijk voor mijn budget maand. Dus vandaag twee recepten. 1 voor de kip en 1 voor de komkommer salade.



Recept voor Chinese kip met komkommer salade

Ingrediënten voor de kip:

4 kippenpoten
braadzak
1 knoflookteen
3 el vloeibare honing
4 el sojasuas
1 el sesamolie
1 el chinees vijf kruidenpoeder ( ik gebruikte mijn eigen chinese kruidenmix die wel 8 kruiden bevat! Daar zal ik binnenkort is een eigen blogje aan spenderen)
1 tl zout


Bereiden van de kip:

Verwarm de oven voor op 200 graden. Pers de knoflook uit boven een kom. Doe de honing,sojasaus, sesamolie, chinese kruiden en zout bij de knoflook.Meng tot een marinade. Doe de poten in de braadzak, giet de marinade erover heen. bind de zak dicht. Masseer met je handen de marinade langs de kip. Laat de zak een uur marineren. knip na dat uur een klein gaatje in de zak en doe de kip 45 minuten in de oven.

Ingredienten voor de komkommersalade:

1 komkommer
1 zoete appel
twee handjes walnoten
zout
peper
citroensap

Bereiden van de komkommer salade.

Rasp de komkommer en knijp de komkommer in een theedoek of kaasdoek uit tot het meeste vocht eruit is geknepen. Rasp de appel en voeg die aan de komkommer toe. Doe er een scheutje citroensap bij. Snij de walnoten fijn en voeg toe. Maak op smaak met een beetje zout en peper.


Eetsmakelijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten