maandag 19 mei 2014

Meimaand bespaar maand: Dag 15: Recept lunch salade en bloemkool risotto

Hallo allemaal,

Hier komen weer wat recepten aan! Als eerste een lunch recept, ik vind brood niet zo lekker dus dat probeer ik zo min mogelijk te eten. En ik had geluk want de sla uit de moestuin was goed! Dus die heb ik geplukt en een heerlijke salade van gemaakt. Daarnaast had ik twee bakjes met druiven goedkoop op de markt gekocht namelijk voor maar 1 Euro! Dus ook die gingen door de salade.

 Ziet het er niet lekker uit? en wat zit er allemaal in?

ijsbergsla ( uit eigen tuin)
Rucola sla ( uit eigen tuin)
Druiven
Halve appel
walnoten( uit schoonmam's tuin )

Een dressing was niet echt nodig. Maar kan me voorstellen dat een honing dressing en feta kaas er lekker bij is!

En s'avonds at ik bloemkool rissotto! Hartstikke gezond! Want er zit alleen maar groente en noten in. en het vult nog ook!



Recept: Bloemkool Risotto


Wat heb je nodig?
  • 250 gram bloemkool
  • 20 gram walnoten
  • 20 gram cashewnoten
  • 100 gram doperwten (ik heb diepvriesdoperwten gebruikt)
  • 1 ui
  • 1 teentje knoflook
  • groente bouillon
  • rozemarijn, ik heb gedroogde gebruikt, 1/2 eetlepel
  • geraspte kaas (het liefst parmezaanse kaas)
  • olijfolie/olie om in te bakken
  •  

Doe de bloemkool eerst in de keukenmachine tot het een kruimelige textuur heeft. Doe de bloemkool vervolgens in een kom.
 

Bak ondertussen de ui en het teentje knoflook in wat olijfolie in een koekepan. Laat de uitjes lekker glazig worden.


Doe vervolgens de bloemkool bij de ui en knoflook en voeg er wat rozemarijn aan toe (vers of gedroogd).
 

Doe hetzelfde met de cashew en walnoten, in de keukenmachine tot het kruimelig is geworden.

Tijd om de doperwten toe te voegen!
 
Zet water aan de kook en maak hiermee de bouillon. 500 ml water is voldoende.

Voeg de bouillon to aan het bloemkool mengsel in de pan.
 
Meng dit even goed door en laat het 5 minuten simmeren op een laag vuurtje.


Als het grootste gedeelte van het vocht is verdampt, voeg je de cashew en walnoten toe,
Meng dit nog 1 minuut met elkaar door en het eten is klaar!


Veel Liefs Denise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten