woensdag 7 mei 2014

Meimaand bespaarmaand: recept dag 3 + nieuwe naam

Zoals jullie eerder al zagen heb ik laatst de naam van dit blog veranderd. Ik vond de vorige naam veel te lang en ondertussen ben ik het kleine dorpje nou ook wel gewend. En dan is het natuurlijk lang zoeken naar een nieuwe naam, want tja ik heb zo veel hobby's en wat is nou de bindende factor tussen al die hobby's? Ja ze zijn creatief.. Maar dan krijg je al snel zo een afgezaagde naam.. Nee dat ging hem dus niet worden. En na lang twijfelen heb ik een naam gevonden waar ik heel blij mee ben. Eigenwijze! Wijzend op het feit dat ik alles op maak op mijn eigenwijze. En tja natuurlijk wijst het ook stiekem naar mijn karakter;) En bij een nieuwe naam hoort natuurlijk ook een nieuw jasje. Wat vinden jullie ervan?

Binnenkort vul ik alle pagina's zodat de verschillende onderwerpen makkelijker te vinden zijn:)

En dan voor nu wat recepten van vandaag. Ik starte mijn ontbijt met beschuit met aardbeien. En een sinaasappel smoothie. Wederom van sinaasappels die ik nog had liggen van het sinaasappelijs maken.


Jus d’ orange smoothie

Ingrediƫnten
½ kopje jus d’orange
¼ kopje melk
2 theelepels suiker
8 ijsklonten

De jus d'organge  maakte ik dus van versgeperste sinaasappels.

En s'avonds at ik mosterspinazie wok, van de osaka red die nog in de tuin stond en hoog nodig geoogst moest worden.. En van de pakchoi en chinese kool die ik nog over had van vorige week.

Lekker hoor die mosterd spinazie zo uit de tuin:) Maar jullie zitten natuurlijk te wachten op het recept:

Mosterdspinazie wok met noten:


ingredienten:

een bos mosterd spinazie ( ongeveer 20 bladeren)
1 prei
een halve pakchoi
een halve chinese kool
teentje knoflook
olijf olie
1 thee lepel soya sauce
1 appel
suiker
kaneel
amandelen       ( ongezouten)
cashew noten  ( ongezouten)
zout
 peper

Bereiden:


Rooster de noten in een pan zonder olie. Leg de geroosterde noten nog even apart op een bordje. Was en  droog de appels, schil en snijd in blokjes. Braad de appels in wat olijf olie met de suiker en kaneel tot dat ze een beetje karameliseren en een goud kleurtje krijgen.( kan dus in de zelfde pan als waar je net de noten hebt geroosterd) Leg de appels even op een bordje apart.
Was al je groente en snij fijn. verwarm wat olijf olie met een fijn gesneden teentje knoflook.  Voeg alle groenten toe. En wok op hoog vuur tot alles is geslonken. Zet het vuur laag. Voeg de soya saus toe en laat nog 2 a 3 minuten staan tot de groentes mals zijn. voeg wat zout en peper toe naar smaak. En voeg de appels en de noten weer toe.

 Serveer met rijst.

Veel Liefs Denise


1 opmerking:

  1. De nieuwe naam en het nieuwe jasje vind ik heel leuk. Word er helrmaal vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen