maandag 5 mei 2014

Meimaand bespaar maand: Recept dag 1

En wat eet je dan als je aan het besparen bent? En voor 25 euro p.p in de week te besteden hebt ? of Naja deze week dus 28p.p... Nou dat is  helemaal niet verkeerd hoor!


Als ontbijtje had ik versgeperste sinaasappels. ik had nog wat sinaasappels liggen van het sinaasappelijs wat ik vorige week maakte. En beschuitjes met aardbeien. En nog een overgebleven kiwi van vorige week.

Als lunch at ik veel ongezonder. Maar ach zondige mag af en toe.. ik had een lekker broodje knackworsten. Foto ben ik natuurlijk weer vergeten..


En als avond eten had ik prei schotel. Van het weekend heb ik al cadeautje van mijn vriend een 1 persoons ovenschaaltje gehad is hij niet lief!! ( zowel de schaal als mijn vriend natuurlijk;) Ik ben er super blij mee want nu hoef ik niet persee al mijn ovenschotels voor 4 tot 6 personen te maken. Dus die schaal moest natuurlijk meteen gebruikt worden. nu heb ik wel nog wat prei over want ik had nog gerekend op mijn grote ovenschaal. Maar ach dat geeft niks. En dan hier het recept voor iedereen die nu ook honger heeft gekregen!



Prei schotel

Ingrediënten
  • 800 gram aardappelen
  • 500 gram rundergehakt
  • 1 kg prei
  • zout
  • ketjap manis
  • eventueel scheutje melk
  • geraspte kaas


Bereidingswijze
Bak het gehakt rul in een grote pan of wok met een scheutje ketjap. De geschilde aardappelen wassen en in plakjes snijden.  gaar koken eventueel met zout. De in 2 cm. gesneden en gewassen prei mee wokken bij het gerulde gehakt. Over de prei zout strooien en weer een flinke scheut ketjap. Dit goed mengen en laten sudderen zolang dat de prei slinkt en gaar is. Bedek de ovenschaal met de aardappelschijfjes. leg daar het gehakt prei mengsel op. En dek af met nog wat aardappelschijfjes. Rasp wat kaas over de top en zet nog een kwartiertje in de oven op 180 graden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten