zaterdag 10 mei 2014

Meimaand bespaar maand: Dag 7 Geen recept maar bespaar tip

Vandaag had mijn moeder ons uitgenodigd om gezellig met zijn alle uit eten te gaan voor Moederdag. Geen recept dus vandaag maar wel een kook bespaar tip.

Gisteren maakte ik spagetti bolognese, en daar heb je dus wijn voor nodig. Wat ik altijd zo zonde vind is dat je maar een klein beetje nodig hebt maar wel de hele fles open is. Die moet dan weer binnen een week op.. En tja ik drink geen wijn dus dat is soms nog wel eens lastig.

Maar de wijn of rose hoef je voortaan niet meer weg te gooien! 


De wijn of rose kan je gewoon invriezen in ijsblokjes vormen! let op neem het liefst meteen een grote of veel vormen want de wijn moet heel lang in de vriezer staan ( anderhalve dag) Voor het echt bevroren is. En dan nog gaat het snel stuk want Alcohol bevriest namelijk heel moeilijk.

Maar ik kan voortaan wel gewoon een ijsblokje rose in een gerecht doen! Of twee ;) En dat vind ik toch wel heel makkelijk en ik hoef niks meer weg te gooien. Ik ben er heel blij mee dus wie weet is het voor jullie ook een leuke tip!

Groetjes Denise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten