zondag 18 mei 2014

Meimaand bespaar maand: Dag 14: Kip madras

Kip is zo lekker goedkoop vlees, En dat helpt mij enorm in mijn bespaar maand. Buiten dat heb ik kip ook meestal wel in de vriezer liggen. Dus dan hoef ik weer minder boodschappen te doen. Die restjes moeten tenslotte toch een keertje op;)

Dus vandaag weer een recept met kip. Maar dan weer heel anders als de pasta. Namelijk kip madras met rijst. Ook dit recept komt weer uit de boeken van koken met karin zonder pakjes en zakjes. Voor iedereen die het nog niet door had. Ik ben helemaal weg van die kookboeken! Toen ik ze net had heb ik er bijna een maand dagelijks uitgekookt. Er zitten dus echt een hele hoop lekkere recepten in. Dus zeker de moeite waard om is in huis te halen!



Kip Madras:

benodigdheden:

400 Gr Kippendijenvlees ( droogt veel minder snel uit dan kipfile)
200 ml kokosmelk
1 blik tomatenblokjes
1 grote zoete appel
1 grote ui
1 rode spaanse peper
1 knoflookteen
4 cm verse gember
2 el kerriepoeder
1 el komijn
1 el maizena
scheut plantaardige olie
handje verse koriander
zout en peper

Bereiden:

snij de kip in blokjes, doe in een grotere kom en hussel met peper, zout, 1 eetlepel kerrie en de maizena.
Snipper de ui en fruit aan, hak intussen de knoflook, gember en rode peper. Doe die erbij in de pan plus de overgebleven eetlepel kerrie en de komijn. Fruit aan tot het lekker geurig is en schep dan het mengsel eruit. Hou even apart op een bordje. Laat opnieuw wat olie heet worden. en bak op hoog vuur de kipblokjes tot ze een mooi kleurtje hebben. doe het uien mengsel weer terug in de pan en voeg ook de kokosmelk , tomatenblokjes en wat peper en zout toe. Roer door elkaar en laat aan de kook komen.  Laat 15 minuten zachtjes sudderen, snij intussen de appel in blokjes en voeg die samen met de koriander in de laatste 5 minuten toe.

 Serveer met rijst.

Eetsmakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten