zaterdag 10 mei 2014

Meimaand bespaar maand: Recept dag 6 Spagetti Bolognese

Vandaag at ik lekker spagetti bolognese. Dit at ik heel vaak toen ik nog uit pakjes en zakjes at. Heel lekker vind ik het ! Maar was toch nog lastig om het zo super lekker te maken zonder pakjes en zakjes. Toen kocht ik de boeken van koken met karin, en daar stond ook bolognese saus in.

Maar de eerste keer dat ik hem maakte was de wijn veel te overheersend! Er stond in het recept 200ml rode wijn.  ik hou helemaal niet van wijn dus dit was niet zo een succes. Maar ik heb het recept aangepast en het is Heerlijk!!! ik ga zeker weer vaak spagetti bolognese eten.



Spagetti Bolognese

Spagetti
400 gram rundergehakt
250 gram spekjes
1 grote ui
1 grote wortel
3 knoflook tenen
2 blikken gepelde tomaten
1 blikje tomaten puree
2 scheuten  rose
4 takjes tijm
4 takjes rozemarijn
2 laurier blaadjes
zout en peper

Snipper de ui en doe samen met de spekjes in de pan. En bak zachtjes 5 minuten op laag vuur. Hak intussen de knoflook en wortel , Doe dit bij de ui en spekjes. Bak even mee op hoog vuur.
 Doe het gehakt erbij. En rul tot het gehakt gaar is. Blus af met twee scheutjes rose. Voeg de 2 blikken gepelde tomaten toe en druk plat met een spatel. roer de tomatenpuree er doorheen. Risp de tijm en rozemarijn blaadjes van de takjes en hak fijn. voeg toe samen met de laurier blaadjes en peper en zout naar smaak. Laat op laag vuur minstens een uur intrekken:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten