zaterdag 31 mei 2014

Meimaand bespaar maand: de samenvatting

Vandaag is het de laatste dag van Mei en dus de laatste dag van de bespaar maand.Waar ik eerst nog een week door zou gaan omdat ik ziek was geweest heb ik besloten om nu toch te stoppen. Ik vergeet gewoon om soms foto's te maken waardoor ik achter blijf lopen. Daarnaast ben ik voor mij zelf al druk bezig met de maand juni waarin ik een ander thema naar voren wil laten komen. Dus vandaag maar een samenvatting van deze maand als afsluiter. Wat heb ik nu eigenlijk geleerd?

Eerlijk gezegd merk ik dat ik deze maand meer bezig ben geweest met gezond eten dan echt goedkoop eten. Ik ben sinds kort nog meer aan het letten op gezonde voeding en dit is dus nog vrij nieuw voor mij en daar gaat een hoop van mijn interesse en aandacht heen. Maar ook deze challange heeft mij daar wel bij geholpen. Door elke dag aan jullie te laten zien wat ik eet was voor mij ook echt een stok achter de deur om gezond te eten! Toch heb ik wel wat geleerd over besparen, Zo kwam ik erachter dat..

- Mijn vriezer is mijn grote vriend in besparen! Ik kan zo makkelijk aanbiedingen inslaan.( vlees kopen wanneer het goedkoop is) en ik vries de restjes in waardoor ik bijna niks hoef weg te gooien!
- wist je dat kaas kan invriezen? Om nog langer te bewaren!
- Wist je dat je ook wijn kan invriezen! ( mooi want ik hou altijd driekwart fles over als ik er mee kook!)
- de markt in steden veel goedkoper is dan in dorpen
- Mijn moestuin spaart mij geld uit!
- een boodschappenlijstje en maar 1 keer in de weekboodschappen doen helpt om minder dingen mee te nemen die je niet nodig hebt.
- ik deze maand maar twee keer het zelfde heb gegeten en goedkoop eten dus ook gezond en gevarieerd kan zijn!


Ik vond het leuk om met een thema per maand te werken. Dit wil ik ook doorzetten in de rest van mijn blog.Alleen wil ik geen challenge meer waar ik elke dag wat voor moet posten. Soms komt het er gewoon niet van en dan loop je meteen al achter. Ook kon ik zo eigenlijk helemaal geen andere onderwerpen laten zien.Zoals mijn creatiefe uitspattingen of wat er gaande was in de moestuin. De volgende thema's wil ik dus gewoon een keer in de week aan het licht zetten bijvoorbeeld. Zodat er nog genoeg ruimte overblijft voor de rest van dingen die ik wil laten zien.

Ik hoop dat jullie de bespaar maand net zo leuk vonden als ik, en dat jullie geinspireerd zijn met nieuwe gerechten. Op naar de volgende maand!

Veel Liefs Denise


Geen opmerkingen:

Een reactie posten