dinsdag 20 mei 2014

Meimaand bespaarmaand: dag 16: Gyros recept

Vandaag weer een recept  uit het boek koken met Karin! ik hou van die boeken! het zijn zonder twijfel mijn twee meest gebruikte kookboeken.

Recept voor hollandse gyros:


ingrediënten:
500 gram fricandeau
1 rode paprika
2 uien
1 citroen
2 knoflooktenen
2 volle theelepel oregano
1 tl komijn
1tl paprika pooeder
olijf olie
zout & Peper

Pers de citroen en knoflook uit meng met de oregano, komijn, paprikapoeder, zout en peper. Snij het vlees in reepjes en schep erdoor. Laat minstens een kwartier intrekken. snij de ui en paprika in dunne reepjes. verhit wat olie en wok de de ui, paprika en gemarineerde fricandeau. Lekker in een pita broodje met zelf gemaakte tzatiki. ( yoghurt met komkommer en knoflook)

Ik gebruikte zelf de helft van de fricandeau en had daar genoeg aan voor twee keer eten. De andere helft van de fricandeau eet ik morgen.

En Vandaag kon ik ook de eerste aardbeien plukken! En die heb ik maar meteen genuttigd als ontbijt ;)

Lekker hoor al dat eten uit eigen tuin!

Veel Liefs Denise




Geen opmerkingen:

Een reactie posten