donderdag 15 mei 2014

Meimaand bespaar maand: Dag 11 Recept doperwtjes Quiche

Houden jullie ook zo van verse doperwten? ?Ik ben er gek op! Ze zijn zoveel zoeter dan die uit de diepvries. Dus ik gebruik ze nu zo veel mogelijk! Echt genieten die kleine zoete snoepjes.
Vandaag maakte ik doperwtjes taart. En natuurlijk deel ik hier het recept!

Recept Doperwtjes quiche:

ingrediĆ«nten: voor  4 personen
3 eieren;
4 eetlepels fijngehakte platte peterselie;
75 gram geraspte belegen kaas; (ik gebruikte kaas met italiaanse kruiden)
2 eetlepels groene pesto;
5 plakjes ontdooid hartige taartdeeg;
300 gram ontdooide doperwten extra fijn;
100 ml slagroom.
Ingevette quiche- of taartvorm van 26 cm

Bereiden:

 Verwarm de oven voor op 200 graden. Bekleed de vorm met de plakjes taartdeeg. Laat de randjes elkaar iets overlappen. Vouw het deeg dat over de rand van de vorm hangt naar binnen. Prik de bodem op 10 plaatsen in met een vork. Zet de vorm tot verder gebruik in de koelkast.
Klop in een maatbeker de eieren met de slagroom, pesto en naar smaak zout en peper goed los. Schep de doperwten, peterselie en kaas erdoor.
Roer de doperwtenvulling even door en schenk in de vorm. Zet de vorm op het rooster in het midden van de oven en bak de taart in 40 minuten goudbruin en gaar. Laat de taart voor het serveren 5-10 minuten afkoelen.


Eetsmakelijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten