zaterdag 17 mei 2014

Meimaand bespaar maand: Dag 13: Pasta met Citroen kip

Vandaag at ik weer eens een van mijn lievelings recepten Pasta met Citroen kip, Ik kan dit bijna elke dag wel eten, want jeetje wat is dit lekker! En het recept is ook nog eens heel makkelijk! En kip is goedkoop vlees. Alhoewel ik toch wel voorkeur heb voor de duurdere kip van de slager, om toch een beetje de plofkip te voorkomen. Het recept komt weer uit het boek koken met karin en heb ik weer naar eigen smaak wat aangepast.




Pasta met Citroen kip:

ingredienten:

400 gr pasta
300 gr kipfilet
125 ml creme fraiche
2 knoflook tenen
2 takjes vers rozemarijn
1/2 bosje peterselie
1 tl mosterd
25 gr boter
zout & peper
1  gele paprika
4 bosuitjes
1 citroen


Bereiden:

Kook de pasta in 8 minuten el dente, snij intussen de kipfilet in dunne reepjes, de paprika in blokjes en de bosuitjes in ringetjes.
Bestrooi de kip met zout en peper.
Was de citroen en rasp de schil. snij doormidden en pers een helft van de citroen uit. Risp de naalden van de rosemarijn los en hak samen met de peterselie vast grof. Pers de knoflook uit.

Verwarm de boter in een braadpan, fruit de knoflook met de rozemarijn, bosui en paprika. doe de kip in de pan en bak op hoog vuur goudbruin.
Roer de citroenrasp en sap door de creme fraiche. Voeg ook de mosterd en peterselie toe. Giet de saus bij de kip en laat even inkoken. maak op smaak met peper en zout.

Giet de pasta af en voeg toe aan de saus.

Eetsmakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten